A tartalmak rendezése, szervezése, megjelenítése

Célom a tartalmak még áttekinthetőbb rendezése, ügyelve a törzsanyag és a közösségi beküldések elkülönítésére.

Szeretném ha ide érkeznének a javaslataitok, hogy egy helyen lássam őket.
Illetve itt meg tudnánk beszélni hogy mit miért és hogyan.

Az Útmutatóban, illetve itt volt már hasonlóról szó.

- - -

Áttekintés: Milyen tartalmak vannak most?

A) Törzsanyag

- Lapozható ún. könyvek:
--- Olvasószoba: hosszabb írások, csatornázott üzenetek, esszék, könyvekből egész fejezetek vagy kisebb részek.
--- Hanganyagok: letölthető meditációk, zenés mozgás/torna.
--- Kurzusok: Anti csoportjai általában.
- Események: Naptárban, Blokkban megjelenítve.
- Oldalak: Linktár, Rólunk, Impresszum, Szabályzat, Kapcsolat, Útmutató, Felhasználó lista, Saját adatok
- Szavazások
- JÖN: Képek (Galéria)

B) Közösségi tartalmak

- Hozzászólások: az adott bejegyzéshez vagy hozzászóláshoz kapcsolódó rövid megjegyzés, vélemény, stb. Nincs cimkézés.
- Fórum témák: egy-egy téma megbeszélése. Cél mások véleményének megismerése. Nincs cimkézés, a címén túl az elhelyezkedése (Fórum csoport > Fórum) utal a fórumtéma tartalmára.
- Blogbejegyzések: saját vélemény, élmény stb közzététele, itt a cél kevésbé a megbeszélés, inkább a megnyilatkozás, megmutatkozás. Cimkézhető. Korábban szabadon, most új cimkét kérni lehet. Több cimkét is kaphat.
- Ajánlások-hirdetések-meghívók: Ezek kínálnak valamit, céljuk a közösség mozgósítása. Cselekvésre buzdít. Cimkézendő: tárgy, ár.
- Kérések: Itt is a mozgósítás a cél, de itt konkrét probléma megoldásában kér segítséget valaki, nem pedig kínál, mutat, meghív, ajánl. Ha információt kér (kérdez), az lehet hogy egy fórumtémában lesz, itt van egy kis lehetséges keveredés. A Kérés elsősorban cselekvő problémamegoldást célozna. Cimkék: státusz (várja-e még a megoldást).
- Idézetek: Hát igen, ez egyfajta megmutatkozás. Úgyhogy visszaolvasztom őket a blogbejegyzésekbe.

- - -

Egy-egy hozzászólásban vessünk fel változtatásokat, és az arra a hozzászólásra adott válasz-HSz-ekben beszéljük meg azt a konkrét ügyet.

- Mivel vegyesen vannak idézetek a Blogbejegyzések között "Idézet" kategóriában (vagy anélkül), és az Idézetek között, inkább legyenek egy helyen.
- Ami miatt külön tartalom típust kaptak, az a Forrás mint minden idézethez tartozó adat, amit így próbáltam kötelezően megjelenítendővé tenni. Erről lemondok az egyszerűség, áttekinthetőség és egységesség céljából.
- Másrészt egy idézet lehet egyszerre Tanítás vagy Humor is, és a blogbejegyzések között van lehetőség ilyen cimkékkel is ellátni.

A kérésekre azért hoztam létre külön tartalom típust, mert:
- fontosak: a közösség egy tagja segítséget kér; ezért valahogy ki szerettem volna emelni őket
- speciális cimkékkel lehet segíteni a feldolgozásukat: "aktív/megoldatlan" és "megoldott/lezárt" (ha már a kérő személy megkapta amit kért, de még másnak jól jöhet az infó például)

De: nem igazán működik.

Cél itt is az egyszerűség, amit az 5 helyett 3 tartalom típusra csökkentés jelenthet.

Homály: néha a kérés egy kérdés, információ kérés. Ilyenkor egy adott témáról szóló fórumban is helye lehet egy új fórumtémaként a kérdésnek.

Aggály: blogbejegyzésben, vagy egy meglévő bejegyzéshez írt hozzászólásban jelenik meg a kérés.

Hátrány: elvész az a kiemelt szerep, hogy Tartalom beküldése > Mit akarsz? Megmutatkozni (Blogb.), Megbeszélni (Fórum), Mozgósítani (Ajánlás/Hirdetés/Meghívó), Kérni vagy Idézni?
(Na itt is érezni hogy az idézet nem ide való, hanem a megmutatkozáshoz.)
Szóval Kérni nem a Megbeszélnihez tartozik, mert mondjuk egy strucctojást szeretnék kérni, az nem fórumtéma, nem a véleménye érdekel a többieknek, hanem akarok egy strucctojást.

Ha megmarad jelenlegi kiemelt formájában, akkor aggály: más típusban jelenik meg a kérdés vagy akár HSz-ban.

Vélemény? Jó így csak próbáljam meg hangsúlyozni hogy itt problémamegoldásról, konkrét tettekről, segítségkérésről (nem szavak) van szó?

A fórumba beolvasztottam a kéréseket egy éjjel.

Három helyen három fórum a kéréseknek van:

Létrehoztam egy gyűjtőoldalt ami a Közösség menü egyik eleme:
http://espavo.hu/keresek

Nem vagyok elégedett ezzel a megoldással, mert nem vezeti eléggé a kezeteket a megfelelő helyre, amikor tartalmat küldtök be, nem számíthatok igazából arra, hogy észreveszitek ezeket a fórumokat, és a megfelelő helyre írtok kérést. Ezért keresek egy jobb megoldást.

Mi lenne ha a szemléletes elkülönítésért a közösségi bejegyzéseknél a háttérszín kicsit zöldes lenne?

Szerk.: Jegyzet önmagamnak: Találtam ehhez iránymutatást.

Nagy terveim vannak abban az irányban, hogy a két oldalon lévő blokkok helyett egy áttekinthető címlap fogadjon minket, amin rögtön látni az új dolgokat, és hogy mit kínál a portál. Szeretnék egy hasonló külön oldalt készíteni a közösségi tartalmak áttekintéséhez.
(A panels modullal.)

Aha képe

Ez a hozzászólás át lett helyezve ide.

Van egy Drupal modul, a project.
Ez jól használható hibabejelentések, javaslatok követésére és az ezekkel való munkára, kommunikációra.

Arra gondoltam, hogy a kéréseket lehetne ebbe a rendszerbe becsatornázni.

Így néz ki a drupal.org portálon (angol): http://drupal.org/project/issues/

  • Tehát vannak projektek.
  • Vannak a projekteken belül ügyek.
  • Az ügyek kategóriákba tartoznak (javaslat, hibabejelentés, segélykérés).
  • Az ügyeknek van státuszuk (aktív, aktív de infót vár, duplikátum, nem megy, direkt ilyen, kész, elhalasztva, lezárva, megoldás ellenőrzendő).
  • És minden ügynek prioritása is van: (apróság, normál, kritikus).

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

Belépve a választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.