A lisszaboni szerződés .... MO VESZÉLYBEN !

Raistigle képe
Kategória:

Magyarország elvesztésének 12 EU-stációja

az elmúlt 19 év nemzetárulását összefoglaló Lisszaboni Szerződés cikkei alapján

1. Minden magyar érték (benne a termőföld) elvesztése

EUM 26. cikk

(2) A belső piac egy olyan, belső határok nélküli térség, amelyben e szerződés rendelkezéseivel összhangban biztosított az áruk, a személyek, a szolgáltatások és a tőke szabad mozgása.

EUM 3. cikk

(1) Az Unió kizárólagos hatáskörrel rendelkezik a következő területeken:

a) vámunió,

b) a belső piac működéséhez szükséges versenyszabályok megállapítása,

c) monetáris politika azon tagállamok tekintetében, amelyek hivatalos pénzneme az euro,

d) a tengeri biológiai erőforrások megőrzése a közös halászati politika keretében,

e) közös kereskedelempolitika.

(2) Az Unió szintén kizárólagos hatáskörrel rendelkezik nemzetközi megállapodás megkötésére, ha annak megkötését valamely uniós jogalkotási aktus írja elő, vagy ha az hatásköreinek belső gyakorlásához szükséges, illetve annyiban, amennyiben az a közös szabályokat érintheti, vagy azok alkalmazási körét megváltoztathatja.

2. A nemzeti termékek védelmének elvesztése

EUM 34. cikk

A tagállamok között tilos a behozatalra vonatkozó minden mennyiségi korlátozás és azzal azonos hatású intézkedés.

EUM 35. cikk

A tagállamok között tilos a kivitelre vonatkozó minden mennyiségi korlátozás és azzal azonos hatású intézkedés.

EUM 63. cikk

(1) E fejezet rendelkezéseinek keretei között tilos a tagállamok, valamint a tagállamok és harmadik országok közötti tőkemozgásra vonatkozó minden korlátozás.

(2) E fejezet rendelkezéseinek keretei között tilos a tagállamok, valamint a tagállamok és harmadik országok közötti fizetési műveletekre vonatkozó minden korlátozás.

EUM 101. cikk

(1) A belső piaccal összeegyeztethetetlen és tilos minden olyan vállalkozások közötti megállapodás, vállalkozások társulásai által hozott döntés és összehangolt magatartás, amely hatással lehet a tagállamok közötti kereskedelemre, és amelynek célja vagy hatása a közös piacon belüli verseny megakadályozása, korlátozása vagy torzítása, így különösen:

a) a beszerzési vagy eladási árak, illetve bármely egyéb üzleti feltétel közvetlen vagy közvetett rögzítése;

b) a termelés, az értékesítés, a műszaki fejlesztés vagy a befektetés korlátozása vagy ellenőrzése;

c) a piacok vagy a beszerzési források felosztása;

d) egyenértékű ügyletek esetén eltérő feltételek alkalmazása az üzletfelekkel szemben, ami által azok hátrányos versenyhelyzetbe kerülnek;

e) a szerződések megkötésének függővé tétele olyan kiegészítő kötelezettségeknek a másik fél részéről történő vállalásától, amelyek sem természetüknél fogva, sem a kereskedelmi szokások szerint nem tartoznak a szerződés tárgyához.

EUM 107. cikk

(1) Ha a Szerződések másként nem rendelkezik, a belső piaccal összeegyeztethetetlen a tagállamok által vagy állami forrásból bármilyen formában nyújtott olyan támogatás, amely bizonyos vállalkozásoknak vagy bizonyos áruk termelésének előnyben részesítése által torzítja a versenyt, vagy azzal fenyeget, amennyiben ez érinti a tagállamok közötti kereskedelmet.

3. Pénzügyi függetlenség elvesztése

EUM 282. cikk

(1) Az Európai Központi Bank és a nemzeti központi bankok alkotják a Központi Bankok Európai Rendszerét (KBER). Az Unió monetáris politikáját az Európai Központi Bank és azon tagállamok nemzeti központi bankjai irányítják, amelyeknek hivatalos pénzneme az euro, és amelyek az eurorendszert alkotják.

....

(5) Az Európai Központi Bankkal konzultálni kell a hatáskörébe tartozó valamennyi uniós jogi aktusra irányuló javaslattal, továbbá valamennyi nemzeti jogszabálytervezettel kapcsolatban, és a hatáskörébe tartozó területeken véleményt terjeszthet elő.

EUM 295. cikk

Az Európai Parlament, a Tanács és a Bizottság egyeztetnek egymással, és közös megegyezéssel meghatározzák együttműködésük szabályait. E célból a Szerződéseknek megfelelően kötelező jellegű intézményközi megállapodásokat köthetnek.

4. Kereskedelmi függetlenség elvesztése

EUM 106. cikk

(1) A közvállalkozások és az olyan vállalkozások esetében, amelyeknek a tagállamok különleges vagy kizárólagos jogokat biztosítanak, a tagállamok nem hozhatnak és nem tarthatnak fenn az a Szerződésekkel, különösen az annak 21. és 101–109. cikkében foglalt szabályokkal ellentétes intézkedéseket.

(2) Az általános gazdasági érdekű szolgáltatások működtetésével megbízott vagy a jövedelemtermelő monopólium jellegű vállalkozások olyan mértékben tartoznak a Szerződések szabályai, különösen a versenyszabályok hatálya alá, amennyiben ezek alkalmazása sem jogilag, sem ténylegesen nem akadályozza a rájuk bízott sajátos feladatok végrehajtását. A kereskedelem fejlődését ez nem befolyásolhatja olyan mértékben, amely ellentétes a Közösség érdekeivel.

EUM 207. cikk

(1) A közös kereskedelempolitika egységes elveken alapul; ez vonatkozik különösen a vámtarifák módosításaira, az áruk és szolgáltatások kereskedelméhez kapcsolódó vámtarifa és kereskedelmi megállapodások megkötésére, valamint a szellemi tulajdonjogok kereskedelmi vonatkozásaira, továbbá a külföldi közvetlen befektetésekre, a liberalizációs intézkedések egységesítésére, az exportpolitikára és az olyan kereskedelempolitikai védintézkedésekre, mint a dömping vagy szubvenció esetén meghozandó intézkedések. A közös kereskedelempolitikát az Unió külső tevékenységének elvei és célkitűzései által meghatározott keretek között kell folytatni.

5. Vám elvesztése

EUM 28. cikk

(1) Az Unió vámuniót alkot, amely a teljes árukereskedelemre kiterjed, és magában foglalja a behozatali és kiviteli vámok, valamint az azokkal azonos hatású díjak tilalmát a tagállamok között, továbbá közös vámtarifa bevezetését harmadik országokkal fenntartott kapcsolataikban.

6. Az önálló adópolitika elvesztése

EUM 110. cikk

A tagállamok sem közvetlenül, sem közvetve nem vetnek ki más tagállamok termékeire a hasonló jellegű hazai termékre közvetlenül vagy közvetve kivetett adónál magasabb belső adót.

A tagállamok továbbá nem vetnek ki más tagállamok termékeire olyan természetű belső adót, amely más termékek közvetett védelmét szolgálhatja.

7. Külügy és hadügy elvesztése

EUSZ 18. cikk

(1) Az Európai Tanács, minősített többséggel és a Bizottság elnökének egyetértésével, kinevezi az Unió külügyi és biztonságpolitikai főképviselőjét. Megbízatását az Európai Tanács ugyanilyen eljárás keretében megszüntetheti.

(2) A főképviselő irányítja az Unió közös kül- és biztonságpolitikáját. Javaslataival hozzájárul e politika alakításához, és azt a Tanácstól kapott felhatalmazásban foglaltak szerint végrehajtja. Ugyanez vonatkozik a közös biztonság- és védelempolitikára.

8. Önálló jogalkotás elvesztése

EUM 288. cikk

Az Unió hatásköreinek gyakorlása érdekében az intézmények rendeleteket, irányelveket, határozatokat, ajánlásokat és véleményeket fogadnak el.

A rendelet általános hatállyal bír. Teljes egészében kötelező és közvetlenül alkalmazandó valamennyi tagállamban.

Az irányelv az elérendő célokat illetően minden címzett tagállamra kötelező, azonban a forma és az eszközök megválasztását a nemzeti hatóságokra hagyja.

A határozat teljes egészében kötelező. Amennyiben külön megjelöli, hogy kik a címzettjei, a határozat kizárólag azokra nézve kötelező, akiket címzettként megjelöl.

9. Közigazgatás elvesztése

EUM 7. cikk

Az Unió, valamennyi célkitűzését figyelembe véve és a hatáskör-átruházás elvével összhangban, biztosítja a különböző politikái és tevékenységei összhangját.

10. Belbiztonság elvesztése

EUM 88. cikk

(1) Az Europol feladata, hogy támogassa és erősítse a tagállamok rendőri hatóságainak és egyéb bűnüldöző szolgálatainak tevékenységét, valamint a közöttük folytatott kölcsönös együttműködést a két vagy több tagállamot érintő bűncselekmények és a terrorizmus, valamint az uniós politikák alkalmazási körébe tartozó közös érdekeket sértő bűnözési formák megelőzése és üldözése terén.

(2) Az Europol felépítését, működését, tevékenységi területét és feladatait rendes jogalkotási eljárás keretében elfogadott rendeletekben az Európai Parlament és a Tanács határozza meg. E feladatok a következőket foglalhatják magukban:

a) az információk, így különösen a tagállamok vagy harmadik országok hatóságai, illetve az Unión kívüli szervezetek által szolgáltatott információk összegyűjtése, tárolása, feldolgozása, elemzése és cseréje,

b) a tagállamok hatáskörrel rendelkező hatóságaival közösen vagy közös nyomozócsoportok keretében végzett nyomozati és operatív tevékenységek összehangolása, megszervezése és végrehajtása, adott esetben az Eurojusttal kapcsolatot tartva.

EUM 89. cikk

A Tanács különleges jogalkotási eljárás keretében meghatározza azokat a feltételeket és korlátokat, amelyek mellett a tagállamoknak a 82 és 87. cikkben említett hatáskörrel rendelkező hatóságai egy másik tagállam területén – annak hatóságaival kapcsolatot tartva és velük egyetértésben – intézkedéseket foganatosíthatnak. A Tanács az Európai Parlamenttel folytatott konzultációt követően, egyhangúlag határoz.

11. Igazságszolgáltatás elvesztése

EUSZ 19. cikk

(1) Az Európai Unió Bírósága a Bíróságból, a Törvényszékből és különös hatáskörű törvényszékekből áll. Az Európai Unió Bírósága biztosítja a jog tiszteletben tartását a Szerződések értelmezése és alkalmazása során.

A tagállamok megteremtik azokat a jogorvoslati lehetőségeket, amelyek az uniós jog által szabályozott területeken a hatékony jogvédelem biztosításához szükségesek.

EUM 86. cikk

(1) Az Unió pénzügyi érdekeit sértő bűncselekmények üldözésére a Tanács különleges jogalkotási eljárás keretében elfogadott rendeletekben az Eurojustból Európai Ügyészséget hozhat létre. A Tanács az Európai Parlament egyetértését követően, egyhangúlag határoz.

12. Magyarország kinyitása minden idegen előtt és bezárása az Unión kívülre szakadt minden magyar előtt

EUM 49. cikk

Az alábbiakban megállapított rendelkezéseknek megfelelően tilos a valamely tagállam állampolgárainak egy másik tagállam területén történő szabad letelepedésére vonatkozó minden korlátozás. Ezt a rendelkezést azokra a korlátozásokra is alkalmazni kell, amelyek képviseletnek, fióktelepnek vagy leányvállalatnak egy tagállam valamely tagállamban letelepedett állampolgára által történő alapítására vonatkoznak.

A szabad letelepedés magában foglalja a jogot gazdasági tevékenység önálló vállalkozóként történő megkezdésére és folytatására, vállalkozások, így különösen az 54. cikk második bekezdése szerinti társaságok alapítására és irányítására, a letelepedés országának joga által a saját állampolgáraira előírt feltételek szerint, figyelemmel a tőkére vonatkozó fejezet rendelkezéseire is.

12+1. EUM 21. cikk

(2) Az Unió közös politikákat és tevékenységeket határoz meg és hajt végre, és a nemzetközi kapcsolatok minden területén magas szintű együttműködés kialakításán munkálkodik annak érdekében, hogy:

h) előmozdítsa egy erősebb többoldalú együttműködésen és a világ felelős kormányzásán alapuló nemzetközi rendszer létrejöttét.

Raistigle képe

Hogy legyél Magyar, vagy független...ha most hajtanak rabigába ! Magyarország csak gyarmat lesz ?

margardian képe

Úgy hallottam, (te biztosan pontosan tudod) hogy 8-9 év múlva lejár a a 100 év ami a trianoni szerződést életben tartja.
Előre dolgoznak, hogy mire letelik ... már semmi jogunk ne legyen...

éN ELLENE SZAVAZTAM NE LEGYÜNK TAGJAi, de hol vannak kik megszavazták olyan mély hallgatásban vannak hogy az na, vagy választási csalás volt

Ki akadályozza meg hogy bármit is betartsunk?Az eu-nak löttek , csak nem hangoztatják.Még eröltetik páran , kár hogy viktor viktor is köztük van.Erös europa nem egyenlö egy központositott hatalommal.
Ez pont egy olyan szArzödés , mint a trianoni.Egy gennyes haldoklo rendszer alkotta és általa is aláirt papiros amivel kitörölheti a seggét az összes honbetyár.
Nekünk az a megoldás , ha leszakadunk Brüsszel europájárol , liszaboni szerzödésestül , imf- estül , belügyekbe ugato idiota politikusokkal együtt , vegyikaját gyárto és árulo multisostul.

Nem vagyok jobbikos , sem semmilyen párthoz tartozo , a politikát egy csicska , pénzügyi érdekcsoportokat kiszolgálo és az embereken élösködö és fontoskodo semmirekellök csapatának tartom.Megvan a szerepük , csak most lejár.Tiszteletre mélto volt nem tagadom , de lehetne menni , mert idö van.
Kirugdosnám öket az országbol izraelbe vagy angliába mosogatni , vagy itthon minimálbérért dolgoztatnám az összest.

Tudom hogy ezek radikális nézetek és a hétköznapi ember inkább nem akarja meghallani , pont ezért áll igy az ország.
Talán majd felébrednek.Eccce bisztos.Ha majd azt is meghatározzák nekik mikor mehetnek szarni és mekkorát finghatnak az unios szabályok szerint hogy ne zavarják a szomszédot.

margardian képe

"8-9 év múlva lejár a a 100 év ami a trianoni szerződést életben tartja.
Előre dolgoznak, hogy mire letelik ... már semmi jogunk ne legyen..." -írtam fentebb.
Ezt sokan nem veszik figyelembe.....kis egyéni hatalmi harcukra koncentrálnak.
Nem radikális nézetek amit írtál, esetleg a megfogalmazás :) végett tűnhet annak.
Spirituális szempontból is jelentősége van annak(szerintem), hogy a világon az egyetlen ország vagyunk, akik saját magukkal :) határosak.

amarana képe

Idézek innen egy hsz-t: http://hungarianrealnews.com/news.php?readmore=81&c_start=10

"......- miként változik át és mennyi idő alatt a magyarok megmaradt hazája egy velük ellenséges, őket kitaszító ál(!)lammá, ami belülről nézve idegen, kívülről pedig megtartja a látszólagos önazonosságát.
Nos így:
egy mesterien fedett belső diverzáns alakulat évtizedek alatt leolvasztja az őslakosságról a földhöz, hagyományokhoz kötő szálakat, kisajátítja és átkódolja a nyelvet, önmaga számára nevesíti a köz- és magánvagyont, az egyházakat lényegében egységesíti és identitásukat azonos operációs rendszerre cseréli, az ún. államképletet zseniális matematikai (kabbalisztikus) műveleti sorral saját képmására alakítja, majd egy világfelfordulás zsivajában megtölti új állampolgárokkal a keretet- ez az Új Magyarország és az Új Alkotmány születésének története. ..."

Raistigle képe

Bravó ! Dióhéjban ennyi............!

Raistigle képe

Nem fogunk ebből felébredni, mert az államadósság fejében , pont ezeket mint a lisszaboni szerződés, és ahogy fogalmaztad sok gennyes dolog >>> pont ezeket tartattják be velünk. Mivel ez a szerződés, pont az önállóságunkat sérti, nem tud az ország talpra állni. Függők lettünk ! Mivel az ország nem képes saját maga létezni...Így majd trónt ülnek azok akik a multik, és az IMF mögött vannak......és majd egyszer csak annyit mondanak: Kuss...rabszolga!
Na ez a félő !

Egy kis adalék:

A multik tíz év alatt 11 ezermilliárd forint extrahasznot vittek ki?
http://www.nol.hu/archivum/20110107-privatizacios_tereles

VacskAnisha képe

félő?

fél Ő?

ki?

én egész vagyok. És te?

Raistigle képe

Eszet Lenke !

Ezt teszed e helyen te ember ? Elment eszed, keresd fejedben ....heh...meglelted ?

igen.Engedd meg hogy megengedjem magamnak hogy bevonzodjak az energiaenyelgésbe , teljesen tudatában ennek.
Te egész vagy.Ez jo.Bár szerintem nem vagy az.De azt hiszel amit szeretnél.Akár egész vagy akár töredék.
De ki a rosszseb kérdezte egész vagy e?Kit érdekel?
Kis mindenlébenkétkanál ezogözös egész.Miért nem pihizel már kicsit?Akkor talán nem érzel örökös késztetést hogy bele üsd a kis buksidat mindenbe.Egotol vezérelve.

Na , köszönöm a lehetöséget hogy kicsit szemétkedhettem , egomat kicsit megvacsiztatva.:))
Ne vegyél ám komolyan , ha képes vagy rá.Ugysem vagy , de majd ugyis azt mondon igen.
Látod , az energia játék ilyen.Sérülést okozhat , mert tudom hogy piszkál amit irtam.És mégtöbb energiába kerül majd ezt elpalástolni számodra.És mielött belekapaszkodnál abba hogy milyen okosnak hiszem magam , ez nem okosság , mindössze ennyire kiszámithatoak vagytok ti ezoterikus tündérkék.

na szia te egész.Egészen egész.Egy.

margardian képe

Thank you sir. :)

VacskAnisha képe

Taps, meghajlás, csóközön. :o)

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

Belépve a választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.