A tanítvány régi és új útja

marti51 képe
Kategória:

A tanítvány régi és új útja

Mai életünk nagyon különbözik az archaikus kor mintáitól.

A hagyomány korszakában a szellemi tanítók, mesterek választották ki azokat, akiket szellemileg és emberileg alkalmasnak találtak arra, hogy bevezessék a titkos tanításokba. A tanítás központi törekvése az volt, hogy a tanítvány anyagi természetét fellazítsa, majd tudatát az anyagi világról a szellemi világ felé irányítsa. Ez volt a célja minden morális fogadalomnak, aszkézisnek, gyakorlásnak. Az aszkézis csökkenti az emberben a föld minőséget, és növeli a tűz minőséget, egyúttal lazítja a test és a szellem kapcsolatát.

A tanítás ideje alatt a tanítványok elkülönült helyen voltak, templomban, kolostorban, vagy más, a világtól távol eső, megszentelt helyen. (A tanító-tanítvány viszonyát a szellemi hierarchia törvénye szabta meg). Az első tanítások alapvetően az emberi erények kifejlesztésére és a gyengeségek megszüntetésére irányultak, így megkövetelték, hogy a tanítvány keményen munkálkodjon önmagán. Ennek a szakasznak a célja a nélkülözhetetlen önismeret kidolgozásán kívül az volt, hogy olyan szilárd jellemeket neveljen, akik később bánni tudnak majd azzal az erővel, amit a szent tanítások révén nyernek el. Mai pszichológiai megfogalmazásban: az első feladat a stabil és erős személyiség kibontakoztatása volt, amire később a szellemi erőket építeni lehetett.
A tanítvány egyéni sorsa és teherbírása alapján eltérő mélységű és minőségű tanításokat kapott, amelyek természetesen nem elméleti oktatásban merültek ki, hanem gyakorláshoz, rituálékhoz és szertartásokhoz kapcsolódtak. A tanítások hosszú évekig elhúzódhattak, ami közben a tanítvány csak néha, rövid időre térhetett vissza régi, megszokott életébe. Azaz el volt szakítva a jellegzetesen földi élettől, és a szellemi világban élt, többnyire szigorú, szerzetesi életmód szerint.
Akit pedig a mesterek méltónak találtak arra, hogy a beavatás próbája elé állítsák, annak előbb-utóbb eljött a nagy nap. A szellemi iskolákban alkalmazott beavatások technikája rendkívül széles skálán mozgott kultúrától és hagyományoktól függően. Ha a tanítvány kiállta a próbát, és beavatást nyert, akkor további útja kettéágazott: vagy az így elért szellemi szinttel visszatért az emberek közé, ahol megtalálta azt a helyet, ahol szolgálhatott, vagy további tanításokat kapott, amelyek újabb beavatásokhoz vezettek. Természetesen ennek is vége volt egyszer, ami után a szolgálat kezdődött.

Nagyon leegyszerűsítve, kívülről nézve, ilyen a tanítvány klasszikus útja.

Mai életünk nagyon különbözik az archaikus kor mintáitól. Szellemi emelkedésre és visszatérésre ma is van lehetőség, de a külső-belső feltételek és maga a folyamat kissé más, mint régen. Ehhez a következőket kell tudni:
A tanítvány útjának több jellegzetes állomása van: a keresés, az úton járás, a beavatások és végül a megérkezés. Hogyan is zajlik ez ma?
Ma nem a szellemi mesterek választják ki azokat, akiknek tovább adják a tanítást, hanem ha a lélek már eléggé érett, elindul a felébredés folyamata. Az anyagban élő ember legkésőbb az életközepi válságban (41-43. életév) választás elé kerül, és élete további részét alapvetően fogja befolyásolni, hogy földi vagy szellemi választ ad a nagy kérdésre: miért van szenvedés? Szellemi útra lépni természetesen nemcsak ilyenkor lehet, hanem korábban is. Manapság az emberek többségét egy erős megrázkódtatás ébreszti fel, és készteti arra, hogy választ keressen fájdalmasan égető kérdéseire. Ezzel indul meg a keresés.
A mai tanítvány útjában figyelembe kell vennünk néhány tényezőt, amelyek hiánya megnehezíti a szellemi tanításokkal való foglalkozást és előrehaladást. Az ezoterikus tanítások háttere, közege mindig vallásos volt. Ez azt is jelentette, hogy olyan korok voltak előttünk, ahol Isten léte és törvényei természetesek voltak mindenkinek, ahol a társadalom nagy része hitt a túlvilági életben, tudott a szellemi világ létezéséről, és a lelki problémák kezeléséhez számos rituálé és pap állt rendelkezésre. Természetesen ezek a vallások nagyon eltérőek voltak, távolról sem tökéletesek, de rendkívül támogató energiamintáik voltak az ezoterikus tanítvány szempontjából.
Ma ez az alapvető, támogató közeg hiányzik. A tanítványnak olyan világban kell törekednie a szellemi emelkedésre, ahol kemény materializmus uralkodik – ahol ugyan nem küldik máglyára, de legenyhébb esetben is gyengeelméjűnek tartják. Itt nincsenek támogató energiaminták, lassan már a templomokban sem. Nincsen minta – főleg nálunk Magyarországon – a lelki problémák megoldására, ami a kezdő tanítvány legelső feladatai közé tartozik. További nehézséget okoz, hogy – mifelénk legalábbis – nincsenek már tiszta tanítók, mesterek, akik végig a tanítvány mellett állnak és segítik fejlődését. A tanítvány számára a mester kiemelkedő "energiaforrás" és biztos menedék, még a legkeményebb iskolákban is.
A mai tanítvány tehát nem számíthat a következőkre: támogató közeg a társadalom részéről, támogató energiaminták és lelki megoldások a vallások részéről, tiszta tanítás és emelkedett mester, tanítvány-társak, akikkel megoszthatja élményeit, akik megértik őt, s akikkel segíthetik egymást. Ráadásul, ha elér bizonyos fokú beavatásokat, nem tiszteletet kap környezetétől (ahogyan ez a klasszikus rendszerben volt), hanem jobban teszi, ha senkinek nem beszél élményeiről, mert könnyen a pszichiátriára küldhetik. De talán a legnagyobb hiány: olyan tanítók és olyan szellemi közeg, akik tudják, mi az egység világa, mert már abban élnek! Így a legnagyobb ellenszélben kell előrehaladnia, csak az isteni vezetésre és önmagára támaszkodhat. A külső kapaszkodók eltűntek, a tanítvány ma a végsőkig rá van kényszerítve, hogy belül keresse mesterét, és belül építse ki azt a szellemi közeget és világot, amit kívül már nem talál meg. Ez a kiindulási alap, erre jönnek rá azok az életesemények, amelyek ma a mester tanító funkcióját elvégzik – magyarázat és útmutatás nélkül.
A mai tanítvány útja is kereséssel kezdődik. A polaritás megszokott világában, a kollektív transzban élő, alvó emberben külső események vagy belső feszültségek hatására nyugtalanság keletkezik. Nem találja a helyét, érzi, hogy valami nincsen rendjén, nem érti, hogy mi van vele. Vannak esetek, amikor külső események váltják ki a válságot, de nem feltétlenül. Gondoljunk csak Buddha életére, akit eredetileg Sziddhártának hívtak, és az élet napos oldalát élvezte: gazdag volt, szép felesége, családja volt, semmiben sem szenvedett hiányt. Tragédiák sem sújtották életét. Mégis egy szép napon felnyílt a szeme, meglátta az emberi szenvedést, és már nem tudott a régi módon élni. Tudni akarta, miért van szenvedés, és hogyan lehet tőle megszabadulni. Így otthagyta családját, gazdagságát, és elindult egyedül az ismeretlenbe, hogy megtalálja a választ.
Itt indul el a szellemi fejlődés, így válik a hétköznapi tudatú emberből kereső. Azért kereső, mert az élet igen fontos kérdéseire keresi a választ. Nemcsak a szenvedés okára, hanem az emberi élet valódi értelmére és céljára is. A keresés pedig addig tart, amíg végső, megnyugvást hozó választ és megoldást nem talál. A kereső a rezonancia törvénye szerint megtalálja azt, amire éppen szüksége van. Általában mindig egy lépéssel jut előbbre a megismerésben, az összefüggések felfedezésében, hiszen mindezt fel kell dolgoznia, el kell helyeznie magában. A szellemi világ gondoskodik arról, hogy a neki megfelelő emberekkel és ismeretekkel találkozzon, amit kezdetben véletlennek tart, majd felismeri, hogy törvényszerűséggel van dolga. Ha jól odafigyel, arra is rájön, hogy egy láthatatlan, szellemi mester vezeti az úton, s hogy élete eseményeiben tanítás rejlik önmagáról és a világról. A mai tanítványok hamar rátalálnak valamilyen modern, ezoterikus irányzatra, ami akár félre is viheti őket – de ez is útjuk része. Ha nem ismerik fel, hogy eltévedtek, és szem elől tévesztették a végső célt, akkor nem nyernek beavatást, szellemük nem emelkedik, tudatuk nem tágul, hanem csak egyhelyben topognak, beleragadva valamilyen eszmerendszerbe. Minél inkább megtalálják azonban belső vezetésüket, minél jobban tudnak hallgatni intuíciójukra, annál kevésbé éreznek kényszert, hogy elkötelezzék magukat egy irányzatnak, amely "egyetlennek és kizárólagosnak" hirdeti magát.
Mindeme nehézségek mellett a mai tanítványnak is van lehetősége és esélye, hogy megtörténjen benne a belső pólusváltás: tudatát az anyagi világból a szellemi felé irányítsa. Az igazi beavatások ma, a mi kultúránkban, nem szervezetten, rituálékkal történnek, hanem profánul: a hétköznapokban. A beavatási próbák azok az életesemények, amelyekkel a kereső a mindennapokban találkozik: belső félelmeivel, korlátaival, emberi gyengeségeivel ugyanúgy meg kell birkóznia, mint a régi beavatandóknak.
A korunkkal járó nehézségek azonban ne keserítsenek el senkit sem! Mivel poláris világban élünk, a törvények szerint, minél mélyebbre merült a tudat az anyagba, annál magasabbra emelkedhet ki belőle. Ezért hangsúlyozom, hogy a mai, nehéz körülmények között is haladni kell előre az úton, mert a szellemi világ mesterei fogják a kezünket, vezetnek, ha odafigyelünk rájuk. Személyes meggyőződésem pedig az, hogy ebből a nehéz, sötét helyzetből óriásit lehet emelkedni felfelé, a tiszta lét felé!

A tanítvány útjának nagy lépései – az alvás állapotától a felébredésig – az alábbiakban foglalhatók össze vázlatosan:

1. Az alvás állapota, amikor teljes mértékig csak az anyagi világban él, önmagát azonosítja a testével.

2. A felébredés: ez lehet megrázkódtatás, különleges élmény, bármi, ami megdöbbenti, és aminek hatására felteszi a kérdést: "Vajon csak ennyi az emberi élet? Csak evésből-ivásból, munkából és utódok nemzéséből áll?" Ekkor sejlik fel benne, hogy lehet valami a látható, anyagi valóságon kívül is.

3. A válság állapota: elveszti a talajt a lába alól. A régi világa már nem működik, az új pedig még ki sem alakult. Megpróbálja visszaállítani a régi rendszert (a materialista nézetet), de eredménytelenül. Nincsen visszaút. Ebben a szorult helyzetben ébred fel, és jön rá, hogy a valóság sokkal tágabb, mintsem azt addig gondolta.

4. Már sejti mi a cél, és szorgalmasan munkálkodik elérésén. "Dolgozik magán", hogy kiszabaduljon az anyag fogságából, és felemelkedhessen a tiszta létbe. Ez hosszú és kemény küzdelem.

5. A belső átalakulások során feloldódik az egója, és átlép a polaritás határán, egyre jobban összekapcsolódva Isteni Énjével.

Írta: Szabó Judit spirituális-tanitások.hu

margardian képe

Szeretem Szabó Judit,írását, Szépen összerendezett és érthető , köszi.
Nem tudom ő honnan kapta a tanításokat annyira nem ismerem az életútját
Mikor írta ezt -azt sem Mit nevez mostani időknek azt sem tudom .
Melyik évben írta ezeket a sorokat amit az írásodból idézek ,arról sincs tudomásom.:
""Ma nem a szellemi mesterek választják ki azokat, akiknek tovább adják a tanítást," .

2002 igaz nem most volt, de engem mester választott.
Nem lehet általánosítanunk manapság....
Nem jártam semmilyen mai ezoterikus iskolába..
Az isteni énnel való összekapcsolódásomhoz .... tényleg egó mentes állapotban kellett lennem.....
Most kezdem az anyagi létem újra megalapozását,,annyira elengedtem minden ragaszkodást.... De ez a 21. század, ezért keresem azt a módszert, hogy ez másoknak könnyebben sikerüljön.....
Mert szeretem az embereket és magamat is.:)

marti51 képe

Kedves Marga !

Szabó Judit www.spiritualis-tanitasok.hu honlapja 2009-ben készült, azon található a tanítvány útja régen és most.

Én sem ismerem az életútját, de a honlapján/honlapjain utána tudsz nézni.

Arra tippelek, hogy mostanában írta ezt a cikket.

Nimród képe

ja tehát keresed a mostani módszert...de van egy bökkenő,,,MI UGYANAZOK AZ EMBEREK VAGYUNK MINT 7000 ÉVE.

Van bennünk :

érzelem
agresszió
szeretet
düh
féltékenység
birtoklás......................stb..........és még sorolhatnám..

Nem változtak a dolgok, tehát ne a mostanit nézzd, hanem a minőségit...ami lehet akár 7000 éves is. Fóleg, hogy a mostani ugyan az ami régi...csak le kell fejteni a design-t...és akkor rájössz egy és ugyanaz ami régen, meg ma is van. Akkor is volt ego, meg most is...ezzel küszködik mindenki.

marti51 képe

Szabó Judit az előbb említett honlapon így köszön be, talán ez válasz a kérdéseitekre.

"Szeretettel köszöntöm megújult honlapomon! Az elmúlt időszakban mind többen fordultak hozzám spirituális fejlődésüket érintő kérdésekkel, ami arra inspirált, hogy létrehozzak egy ősi tanításokat közvetítő, élő honlapot. E honlap célja az, hogy segítséget nyújtson mindazoknak, akiknek kérdéseik vannak a spirituális tanításokkal vagy éppen saját útjukkal kapcsolatban, és a keresőt hozzásegítse belső békéje eléréséhez. Természetesen itt sem tudok minden kérdésre választ adni, de mivel 15 éve tanítom az itt olvasható hagyományokat, összefoglalom a legnagyobb érdeklődésre számot tartó témákat. A mai világban bizonyosan meglepő, de az itt következő oldalakon nem fog találni semmilyen új tanítást, csakis régieket, aminek a következő az oka: Minden spirituális út célja, hogy az embert visszavezesse eredeti, tiszta, isteni létállapotába, vagyis: a szellembe. A szellem az ősi tanítások szerint az örökkévaló, minőségek és változások nélküli létezés. Az anyag ezzel szemben a változások világát képviseli. Az ősi tanítások – a hagyomány – kiemelkedő alakjai ebben a szellemi állapotban éltek és tanítottak. Ilyen tudatállapotban írták le, hogy az anyagban élő embernek mit kell tennie ahhoz, hogy a lehető legrövidebb és legbiztonságosabb úton kiemelkedjen az anyagból, és tudata visszatérjen eredeti, tiszta, megszabadult állapotába. "

marti51 képe

Igy folytatja :

"Ezért a hagyomány nagy tanításai a szellemből születtek, s minőségük is szellemi. Ennél fogva igazak tértől, időtől és kultúrától függetlenül. A szellemi szintű létezés egyik ismérve a feltételek nélküliség: ha tehát bármilyen tanítás csak egy-egy kultúrának vagy egy-egy időszaknak szól, legyen bármilyen szép is, az nem szellemi, mert nem egyetemes, nem személyiség feletti. Lehetőségeimhez képest ezért mindig igyekszem azokat a tanításokat közvetíteni, amelyek a szellemből születtek, és a minden ember szívében ott lakozó örök szellemhez szólnak. Ezért ezek a tanítások több ezer éve változatlanok, hiszen függetlenek az időtől és minden mástól, ami változó. Így oldalaimon az időn és a múlandóságon felül létező – több ezer éve ismert és követett – tanításokat szeretném tovább adni. Úgy vélem, erre nagyobb szükség van ma, ebben az időben lassan felőrlődő világban, mint bármikor valaha. Ma még tisztábban látszik, hogy a szamszára egyre szorítóbb fogaskerekei közül csak a szellem útján van kijárat. Ehhez a szellemi felemelkedéshez szeretnék útmutatókat, ajánlásokat, tanácsokat adni minden kedves Vendégemnek, aki megtisztelt bizalmával, és eljött hozzám. Szeretettel:

Szabó Judit "

Nimród képe

"5. A belső átalakulások során feloldódik az egója, és átlép a polaritás határán, egyre jobban összekapcsolódva Isteni Énjével."

Az ego az az énkép ami tudja magáról, hogy egy elhatárol vmi, ami saját tudattal rendelkezik...Kijelenti az a mondatot: Én vagyok..

Ez a jegyed az 5D be, ha ezt már megtudod tenni, kinek sikerült ezt már feloldania ?

lehet sorakozni, 5 D osztály!

Osztály vigyázz!

Jelentem ma hiányzik mindenki, mert még egóznak nagyon, így az osztály üres....
Még tanulják a 4D leckéit....

VacskAnisha képe

Egó csak a 3d-ben lenne??

Nimród képe

Igen, fentebb már nem létezik ebben a formában, amit mi egonak mondunk. Nincs lehatárolt forma. Tehát így mint Kuthumi vagy más entitás.nem létezik, csak ha azt a minőséget veszi fel újra, vagy az által akar közölni vmit. Ez csak nekünk van, hogy tudjuk azonosítani...persze ha léteznek ezek. Az ego csak a formára vonatkozik...a fátyolon túl, már nincs forma, csak ha azt felveszik magukra...

VacskAnisha képe

Mielőtt ismét elbeszélnénk egymás mellett tisztázzuk min mit értünk.
Azt írod, hogy a 3d nél magasabb szinteken nincs lehatárolt forma.
Nekem a lehatárolt forma hiánya azt jelenti, hogy tökéletesen beleolvadt a Minden Ami Van-ba..., vagy a Forrásba, vagy Istenbe, nevezd, ahogy tetszik.
Épp erről beszélgettünk tegnap. És oda jutottunk, hogy a magasabb szinteken is van némi elkülönültség, van úgymond személyisége az entitásoknak. És csak a legvégén olvadunk fel az EGY-ben.
De persze, azt nem muszáj egónak nevezni. De miért ne? Felsőbb egó...szerintem jó szó, és már használatban van.
TE hogy érted amit mondtál?

Nimród képe

Hasonlatos a vízhez, sok formájú és alakú pohárba öntheted...de ha csak a pohárról ismered fel a vizet...akkor probléma merül fel

Na mibe van a víz ?

borospohár ?
konyakos pohár ?
teáskancsó ?
sörös korsó ?

ha én a formáról azonosítom...söröspoharamba víz van, megszólal a másik nem igaz, mert nállam a teáskancsóba van a víz...Így születnek az entitások hada....formát vesznek fel....

DE NEM EZ A VÍZ FORMÁJA

Mi a víz formája ? Gömb ! mint az esőcsepp, csak az a zuhanás következtében lesz olyan alakú, csepp alakú.

Mivel itt egy fizikai síkon lévő minőségről van szó..így van alakiság, ennyiben sántít a példa. Viszont a fátyol túloldalán, nincs alakiság...és nincs forma sem. Csak akkor, ha a megnyilatkozás úgy véli, hogy erre szükség van.

Jajj de jó szöveg! Köszönöm!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

Belépve a választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.