Koppány és István és Boldogasszony
Kedves Mindnyájan!
Gyönyörű, holdas Boldogasszony ünnepén kérdezném Tőletek, valaki tud-e olyan írást, előadást, ahol rendesen, valós forrásokkal alátámasztva tisztázódik István szerepe, életének szentsége avagy hibái, turul nemzetség szerinti táltos volta avagy nem volta ill. jó lenne tudni, hogy nem áll szemben egy koppányista ill. istvánista tábor, mert pl. Badinyi is meglehetősen erősen fogalmaz, mikor a szent jobbot az árulónak kijáró kézlevágás eredményének tartja, stb..
Vegyük észre, hogy mindig megosztani szándékoztak minket, s ez is csak arra jó...
Mit gondoltok??
Örülök, hogy rátaláltam erre az oldalra, ahol talán komolyan veszik a felvetéseket..
- A hozzászóláshoz regisztráció és belépés szükséges
- 2646 olvasás
http://www.fenyveled.sokoldal.hu/taltos
pár éve ezt írtam aug.20-ra.
A helyzet az, hogy amit nekünk Koppány és István kapcsolatáról tanítanak....vagy Buda és Atilláról....az...egy kérdésnek a Káin-Ábeli megoldása. Ezt ismeri a zsidó-keresztény világ, és magából indul ki, amikor egy történést értelmez. Pedig itt nem erről van szó. Hanem a Hunor-Magori ról. Míg a Káin-Ábel a halak minőség (a két hal egymással ellentétes irányban úszik), a Hunor-Magor az ikrek minősége. Ők egymás háttársai. Ezt a minőséget nem igazán értik....így...egy történést nem tudnak ebből a szemszögből látni.
A lényege itt az a dolognak, hogy az ikrek egyike a fizikai erő, míg a másik a lélek ereje. Amikor a az egykire van szükség, a másik alázattal a háttérbe lép, és az egyiket segíti...így ő nem látszik....mondhatni eltűnik....
Amit fent leírtam, azt továbbra is tartom. De....rá kellett jönnöm, hogy István és Koppány nem tartozik az ikrek kategóriába. És...hát valóban, nem testvérek ők.
A témában idézem neked Pap Gábort:
"Nem véletlen, hogy a Kádár-korszakban ezt a darabot engedték, pedig ott még magyar zászlót is lehetett lengetni! Sajnos az a rossz kicsengéső vége volt, hogy látjátok bunkó magyarok, csak itt hőzöngtök, titeket le kell verni, meg kell büntetni ahhoz, hogy a saját javatokra rá tudjon vezetni valaki vaskező mumusként. Ez a vaskező mumus lett a rockoperában Szent István, akiről az ellenreformációs Habsburg propaganda vezette be ezt a fajta képet. Pedig köze nincs ehhez. Maga a mő pedig történelmileg egyáltalán nem hiteles. Kétségtelen érdeme viszont, hogy Koppányt olyan mértékig felhozta, hogy méltó ellenfele lehet Szent Istvánnak. Egy másik vonalon azonban ezzel nem tett jót, mert megosztotta a magyarságot. Bennünket, történelemmel foglalkozókat, jelenleg úgy osztályoznak, hogy „koppányosok”, meg „szentistvánosok”. Egyszer feltőnt nekem, hogy bizonyos körökbe soha nem hívnak előadásra, aztán megtudtam, hogy rólam elhíresztelték, hogy koppányos vagyok, tehát oda nem hívnak. Nekem eszem ágában sincs sem koppányosnak, sem szentistvánosnak lenni! Az én véleményem erről a két, riválisként beállított személyiségről az, hogy a maga módján mind a kettő ugyanazt akarta. Tehát nem lehet kijelenteni, hogy az egyik rosszat akart, a másik pedig a jót képviselte. Koppánynak nem az volt a gondja Istvánnal szemben, hogy ő a magyar érdekeket védte, míg István az idegenekét, hanem arról volt szó, hogy nem tudott Kárpát-medencei méretekben gondolkodni. Azt ma már elég pontosan tudjuk, hogy Koppány is keresztény volt, sőt alapított keresztény templomokat a területén (pl. Zalakoppányban, Bakony-koppányban), mely nem csak Somogyot foglalta magába, hanem az egész Dél-Dunántúlt. A Koppány által támogatott, kultivált, gyakorolt kereszténységnek a központja Salzburgban volt. Szent István másik nagy ellenfele, Gyula szintén keresztény volt, ezt nem is tagadják, hiszen írásos emlékek vannak róla. Csakhogy az ő kereszténységének a központja Konstantinápoly volt. Ez annyit jelent, hogy ők megcsinálták Trianont Trianon előtt 1000 évvel. Szétszakították a Kárpát-medencét. Mert akkor már ez a két központ, tehát Salzburg és rajta keresztül Róma és Konstantinápoly már szóba sem állt egymással. Nem mérték fel, annak következményét, hogy kiviszik innen a szakrális központot. A Kárpát-medence Európa kellős közepe. Vagy itt van a szakrális központ, vagy szétesett Európa.
Ebből mi általában addig szoktunk eljutni, hogy a történelem tanúsága szerint a Kárpát-medence ura ura Európának. Ezt sem merik kimondani, mert akkor rögtön kiderül, hogy miért telepítenek be ide annyi népet. Pedig egyszerő: mert ők akarnak az urak lenni. Ennél jobban védhető és jobban védett része nincs Európának, de még Eurázsiának sincs. Nyilvánvaló, hogy miért tódul be ide annyi idegen."
Jó sokat írtál, élmény volt olvasni.
Van egy véleményem erről a mondatról, és megosztanám .
"Ennél jobban védhető és jobban védett része nincs Európának, de még Eurázsiának sincs"
Aki ezt gondolja, nem ismeri a 21.századot, mert bizony ma a nanotechnológia a Haarp , meg a vegyi fegyverek tömkelege áll rendelkezésre,,és nincs a Földnek olyan pontja amelyik védhető, ha nagyon akarja valaki...
A betelepítésről gondolkodtam...,ami modern megszállásnak is nevezhető.Nem emlékszem olyan korszakra Magyarországon, hogy Független lett volna..
A kva életbe :))) törökök,osztrákok, oroszok ,stb
Ez viszont érdekelne miért? Miért?
A haarpnak mindegy a terepviszony. Ez igaz. A Kárpáthazát Árpád után először a Szovjet hadsereg tudta csak teljes egészében elfoglalni.
A miértekre, én már válaszoltam.
Szeretettel köszönöm a hozzászólásokat!! Gábor nagyon jól beszél erről a kérdésről, csak forrásra nem tudok hivatkozni azoknak, akik Istvánt az idegenek beengedésével vádolják és a mai bajainkat is tőle eredeztetik. Szántai is foglalkozik a támával, de neki is csak a szakrális hagyomány logikája a hivatkozási alap, amivel én nem tudok érvelni a koppányosoknak.. Az iker küzdelem szerintem helyénvaló, Szt Lászlónak senmvolt testvére a kun vitéz... Viszont ő is feláldoztatott, mert nem az volt akkor az irány...
Újra kérdezem tehát, van-e valahol jó összefoglalás arról, hogy tényleg több magyar áldozat lett volna a későbbiekben, ha István nem cseleksz meg, azt, amit.. A felnégyelésről mit mondott Gábor, mert oly rég hallottam már erről, de tudom, hogy erről is volt mondandója...
A VÉLetlen úgy hozta, hogy egy kör mail témája is ez. Ott jött elő, hogy Istvánt Szt. László avatta szentté, aki Koppány unokája volt. Mivel Istvánnak nem maradt utódja. Így tehát a Koppány ág adta a királyainkat.
Abból amit fentebb Pap Gábortól idéztem az derül ki, hogy nem azon volt a vita közöttük, hogy felvegyük e zsidó kereszténységet, hisz mindketten felvették. Hanem az, hogy melyik ága legyen. Koppány ugyanazt tette volna kb mint István, csak annyi lett volna a különbség, hogy nem az esztergomi érsek lett volna egyházunk feje, hanem egy külhoni.
Most hirtelen ezt a forrást tudom neked mutatni, mely bizonyítja, hogy a rovás az 1800-as évek elején még élő tudás volt, tehát biztos nem irtotta ki senki:
http://www.magyarrovas.hu/files/halasi_rovaspalcak.pdf
Eme témát elemzik, a következő oldalon is, hogy mennyire fontos is!!!........van aki az elsődleges forrásokat is felkutatja, Szuhamaka nagyon sok mindennek utánanézett eddig is! :
http://www.eucentralserver.com/postaimre/news.php?readmore=3575&c_start=...
Mutatok egy 1677 ben készült lőporszarut, amin rovás írás található, és a kép forrását is (könyv kiadás)
http://www.fenykeptar.eoldal.hu/fenykepek/kepek/
És a kép leírás:
3. HOMORÓDKARÁCSONYFALVA
Felületének nagyobb része mértani jellegű, ki¬sebb része naturalisztikus. Népművészeti értékén túl¬menően történeti és művelődéstörténeti dokumen¬tumnak is tekinthető, mert alkotója a nyak szegély jobb felére - eddig még meg nem fejtett kétsoros ro¬vásjegyes feliratot) és bal felére az 1677-es évszámot véste. A két jelcsoport között szabadon maradó felü¬letre pedig mágikus tartalmú és jelképnek számító kígyó összecsavarodó testének rajzát helyezte. A lő¬portartó többi geometrikus jellegű díszítőmotívumai a szokásosak, középen a hatküllős napkorong, a szá¬rakra viszont kisebb méretű napok, csillagok, eset¬leg a telehold ábrázolásai kerültek. A középmező jel¬képrendszerét áttört rácsozat, zsinórozás, rácsozott háromszögsávok és egymásra boruló pikkelyekből szerkesztett szalag keretezi.